"Paylaşılan şey viraldir" demişti Batesmotelpro seminerde.
Sosyal medyanın bize sağladığı bu. Daha doğrusu "Paylaş" butonlarının. Bunlar bildiğimiz şeyler.
Bu yazıyı yazmama sebep takdir edersiniz ki Anadolu Efes'in videosu oldu, o kadar çok paylaşıldı ki, TV'de yayınlandığında neredeyse izlemeyen kalmamıştı. Aynı zamanlarda yayına giren Nivea Stress-Test videosunu solladı. Malum Türk damarı diye bir şey var.
Efes'in videosunu sinema salonunu motorcu abilerin doldurduğu Carlsberg video reklamına benzettim biraz, anımsattı yani, bununla ilgili bir eleştri aldılar mı bilmem, ama bence iyi iş çıkardılar.
Viral video deyince eminim hepinizin aklına Profilo gelir. Bence bu konuda çok iyiler. Markaya karşı yüksek bir sempati oluşturdular. Profilo Pazarlama Müdürü Bahriye Hanım'ı dinleme şansım olmuştu, şu cümleyi kurdu "Tüketici en iyi kanaldır." Buna itirazımız olamaz. En çok güvendiğimiz pazarlama yönteminin ağızdan-ağıza pazarlama olduğunu da düşünürsek, hipotezi bir kere daha kabul etmiş olacacağız.
Video paylaşılmadıktan sonra viral olmuyor ne yazık ki, yani ünlü olmuyor. Bununla ilgili Can Yücel Metin'in bizimle paylaştığı birkaç notu aktarmak istiyorum.
Video'ya Şöhret Kazandırmak
* Reklam filmi değildir.
* Markanın değil başkasının hikayesini anlatır.
* Reklamcılığı ve eğlenceyi tek potada eritir.
* Medyayı kiralamaz, ona sahip olur.
* Çekirdeğinde kuvvetli bir içerik vardır.
* Pozitif tatmin ve güven verir.
* Reklam filmi değildir.
* Markanın değil başkasının hikayesini anlatır.
* Reklamcılığı ve eğlenceyi tek potada eritir.
* Medyayı kiralamaz, ona sahip olur.
* Çekirdeğinde kuvvetli bir içerik vardır.
* Pozitif tatmin ve güven verir.
(Önceki blogumdan aktarılmıştır. (2013-03-09 02:20:00) http://seymaustun.blogcu.com/viralizm/13456019 )
Yorumlar
Yorum Gönder