Ana içeriğe atla

Pepsi and Ramazan



I wrote this article because of my friend's request.
Pepsi is one of the multinational company who runs in Turkey. As we
know all of the multinational companies implement different strategies
in different countries because of demographics, geography etc.
Promotion Strategies are important at that point because of brand
loyalty. Company must create continuously brand awareness by tend to
consumers emotions, these awareness brings brand preference. After
that preferences, brand insistence is made. So, these three point
create brand loyalty.

In Turkey, Ramazan is big chance to create new advertisements. It is
easy to influence consumers by romantic advertisements. Pepsi is
well-known brand of course. Ramazan advertisements are reminder
advertising for it. They send a message that; we are here for you in
Ramazan.

Pepsi sell goods, so they do product related advertising; it has 3
objectives. These objectives are to create brand awareness, to create
and maintain the image of product, and to stimulate customer demand.
Advertising is also promotional approaches that best reasch mass
audiences quickly at a relatively low per-person cost. Effective
messages must be persuasive, motivate the target audience. They do
product asvertising to seel the product.

When we look from advertising appeals we saw that Pepsi use both
emotional appeal and celebrity appeal together. Pepsi sents being
together message in Ramazan advertisements and they prefer use
celebrity; Azra Akın.

They mostly choose TV of channel of connection. At that point, Ramazan
is the chance for media agencies in summer because during summer TV
ads's intensity goes down. So last theree Ramazans TV ads. have
competition. In my opinion, watching TV ratings is high in Ramazan.

On the other hand they also use online channels like Banners.It is
necessary because of mobile technologies.

Pepsi also use consumer promotions. They create create cross
promotions with giving free minutes to Turkcell passengers.

As a result, Pepsi is succesfull in advertising strategies.
(It was taken from my old blog. (2012-08-17 00:27:00) http://seymaustun.blogcu.com/pepsi-and-ramazan/12892112 )

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anne Tweet Siliyorlar!

31 Mart gecesi saatleri ileri aldık malum. Twitter'da geyikler dönerken, faydalı tweetler de atılmıyor değildi. NTV de bunu yapmak istedi. Sadece hatırlatmaktı niyeti. "Saatlerinizi geri almayı unutmayın" yazdı. Olabilir. Sonuçta bir insan sosyal medya sorumlusu. Şaşırabilir. Ama ne oldu, tweeti sildi. Olması gerektiği gibi yazdı. Demem o ki, silmeyeydi iyiydi. Onlarca alternatif cümle ile durumu kurtarabilirdi. Esprili bir dille toparlayabilirdi. Sanırım panik yaptı. Eli ayağına dolaştı. Sil tuşuna sarıldı. Napalım. Oldu bir kere. Takipçiden kaçmaz. Daha ne diyeyim.

Unvan Delisi

Başlık unvan delisi çünkü durumun en net ifadesi bu. Twitter hesabında herkes CEO. İşin ilginci gerçekten bir şeyler yapanların, küçük ya da büyük kendi işini başarıyla yürütenlerin tevazusu. Kurucu kelimesi bile yok çoğunda. Peki hiç kimseyken hatta çabalamazken kendine unvan yakıştırmak niye? Ben bunu gerçekten anlayamıyorum. 1. sınıftan, mezun olana kadar Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisini sayısal olmayan her derste neredeyse gördük, görmediysek değindik. 5 kategoride olan bu ihtiyaçlar tamamlandıkça bir üst seviyedeki ihtiyacı tatmin etme arayışına girmek olarak açıklayabilirim kendimce. 1. Fizyolojik gereksinimler (nefes, besin, su, cinsellik, uyku, denge, boşaltım) 2. Güvenlik gereksinimi (vücut, iş, kaynak, etik, aile, sağlık, mülkiyet güvenliği) 3. Ait olma, sevgi, sevecenlik gereksinimi (arkadaşlık, aile, cinsel yakınlık) 4. Saygınlık gereksinimi (kendine saygı, güven, başarı, diğerlerinin saygısı, başkalarına saygı) 5. Kendini gerçekleştirme gereksinimi (erd...

İş Aşkı

Mezuniyet kapıya dayanınca hep aynı soru yağmur gibi yağıyor etraftan: " eee ne yapacaksın, iş başvurusunda bulundun mu hiç?", "işletme mezunları ne yapar ki? bak falanca banka girdi pek rahat.", "aa pazarlama mı, arabayla gezcen mi de kız işi mi o?"... böyle uzayan bir liste, sanki bizim içimizde fırtınalar kopmuyormuş gibi, dış sesler olmadan diplomayı alıp evin duvarına asma planları yapıyormuşuz gibi baskı hep baskı. Mahalle baskısı işte alın size.  Tabii ki hepimizin hayalleri var, kariyer yapmak istediğimiz alanlar var. Tabii ki kendi paramızı kazanıp, hayat standardımızı ve statümüzü yükseltmek istiyoruz. Maslov'un hiyerarşisinin tepesinde hepimizin gözü, itiraz etmeye gerek yok.  Bu konuya nereden geldim onu açıklayayım. Son 4 finalim kalmasıyla alakası yok tabii ki(!). Bu gün alttan dersim maliyet muhasebesinin sınavı vardı, bir de sosyal medyada pazarlama raporumun teslimi. Pazartesiden beri boşum. Maliyete tek gün ayırdım, kalan gü...