Ana içeriğe atla

Sattıyoruum.. Saatt-tımm!



1V1Y.com sitesini bilmeyen yoktur herhalde. En azından reklam filmini görmüşsünüzdür, hani çimenler üzerinde alışverişten musmutlu insanların olduğu. İşlerini çok iyi yapıyorlar benim görüşümce. En sevdiğim içerikleri ise 1V1YMag adlı sanal dergileri. Satın aldığımız bir dergi tadında, tam sayfa reklamları bile var, işin güzeli beğendiğiniz bir çok ürüne bir tıkla sahip olma imkanına sahipsiniz. Geçtiğimiz günlerde de 1. yaşlarını kutladılar. Uzun ömürlü olsunlar ne diyelim, pabbuc.com kapandı geçtiğimiz gün malum o yüzden en uygun dilek bu gibi.
Hiç böyle bir yazıya niyetim yokken bu gün yaptıkları bir kampanyaya beni dürttü. TweetSale. Yukarıdaki resimden de anlaşıldığı üzere, seçilen bir ürün açık eksiltmeye çıkıyor. Eksiltmek için de tweet atmanız gerekiyor yani kullanılan kanal sosyal medya. Zor değil, tweet hazır: Bugün günlerden TweetSale.  de tweet atıyorum, İpekyol kabanı bedavaya alıyorum.  , Tweet At butonuna basmanız yeterli. Başlangıçta kaç ürün vardı bilmiyorum, ben açtığımda öğleden sonra 5 civarı 66 adet ürün vardı. 199 TL'ye düştükten sonra hızla tükenmeye başladı ve 21:32'de tek bir ürün kalmıştı, o da 199 TL'den alıcısını buldu. Ürünün asıl fiyatının 649 TL olduğunu düşününce hayli iyi bir fiyat. Görsel olarak da beğendim, Twitter kuşlarının üstünde yükselen elini uzatmış insan figürleri, yapılan işin amacını çok güzel özetlemiş.
Private Shopping sahasında oyuncular güçlü, rekabet inanılmaz derecede yüksek. Limango, Markafoni ve Trendyol yerini sağlama almış gibi görünseler de benim açımdan, biz tüketiciler tek bir siteyle yetinmediğimiz için sahaya giren her oyuncuya karşılık onlar da durmak bilmeyen bu yarışta liderliği bırakmamak için müşteriye her  yoldan temas etmeye devam ediyorlar. Twitter'da ayrı Facebook'ta ayrı yarışmalar düzenliyorlar, anlık hediye çekleri, size özel kargo bedava günleri, tek sepette çok marka seçenekleri v.s. gibi. En son Markafoni'nin tek sepette birden çok markayı satmaya başlaması tüm üyeleri memnun eden bir gelişmeydi.
Bugün yaşanan pazarlama "Word of Mouth Marketing" için harika bir örnekti. Belki başka markalar daha önce yapmıştır ben görmedim ama çok da sevdim. Bu tweeti RT eden bilmemkaçyüzüncü kişiye hediye klişesinden farklıydı. Neredeyse 3bin kişi bu gün onları konuştu, aynı zamanda İpekyol'u. Muhtemelen sayfa beğenileri ve takipçileri arttı, yeni üyeler kazandı. En önemlisi satmak istediği kadar ürünü sattı. Alan memnun, satan memnun. İşte sosyal medyanın gücü bu, doğru kullanıldığında amaca ulaştıran en ucuz araç. Ve tabi pazarlamanın, pazarlama kanallarının sonu yok, ben de bu yüzden seviyorum.
(Önceki blogumdan alınmıştır. (2012-12-05 01:43:00) http://seymaustun.blogcu.com/sattiyoruum-saatt-timm/13244052 )

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anne Tweet Siliyorlar!

31 Mart gecesi saatleri ileri aldık malum. Twitter'da geyikler dönerken, faydalı tweetler de atılmıyor değildi. NTV de bunu yapmak istedi. Sadece hatırlatmaktı niyeti. "Saatlerinizi geri almayı unutmayın" yazdı. Olabilir. Sonuçta bir insan sosyal medya sorumlusu. Şaşırabilir. Ama ne oldu, tweeti sildi. Olması gerektiği gibi yazdı. Demem o ki, silmeyeydi iyiydi. Onlarca alternatif cümle ile durumu kurtarabilirdi. Esprili bir dille toparlayabilirdi. Sanırım panik yaptı. Eli ayağına dolaştı. Sil tuşuna sarıldı. Napalım. Oldu bir kere. Takipçiden kaçmaz. Daha ne diyeyim.

Unvan Delisi

Başlık unvan delisi çünkü durumun en net ifadesi bu. Twitter hesabında herkes CEO. İşin ilginci gerçekten bir şeyler yapanların, küçük ya da büyük kendi işini başarıyla yürütenlerin tevazusu. Kurucu kelimesi bile yok çoğunda. Peki hiç kimseyken hatta çabalamazken kendine unvan yakıştırmak niye? Ben bunu gerçekten anlayamıyorum. 1. sınıftan, mezun olana kadar Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisini sayısal olmayan her derste neredeyse gördük, görmediysek değindik. 5 kategoride olan bu ihtiyaçlar tamamlandıkça bir üst seviyedeki ihtiyacı tatmin etme arayışına girmek olarak açıklayabilirim kendimce. 1. Fizyolojik gereksinimler (nefes, besin, su, cinsellik, uyku, denge, boşaltım) 2. Güvenlik gereksinimi (vücut, iş, kaynak, etik, aile, sağlık, mülkiyet güvenliği) 3. Ait olma, sevgi, sevecenlik gereksinimi (arkadaşlık, aile, cinsel yakınlık) 4. Saygınlık gereksinimi (kendine saygı, güven, başarı, diğerlerinin saygısı, başkalarına saygı) 5. Kendini gerçekleştirme gereksinimi (erd...

İş Aşkı

Mezuniyet kapıya dayanınca hep aynı soru yağmur gibi yağıyor etraftan: " eee ne yapacaksın, iş başvurusunda bulundun mu hiç?", "işletme mezunları ne yapar ki? bak falanca banka girdi pek rahat.", "aa pazarlama mı, arabayla gezcen mi de kız işi mi o?"... böyle uzayan bir liste, sanki bizim içimizde fırtınalar kopmuyormuş gibi, dış sesler olmadan diplomayı alıp evin duvarına asma planları yapıyormuşuz gibi baskı hep baskı. Mahalle baskısı işte alın size.  Tabii ki hepimizin hayalleri var, kariyer yapmak istediğimiz alanlar var. Tabii ki kendi paramızı kazanıp, hayat standardımızı ve statümüzü yükseltmek istiyoruz. Maslov'un hiyerarşisinin tepesinde hepimizin gözü, itiraz etmeye gerek yok.  Bu konuya nereden geldim onu açıklayayım. Son 4 finalim kalmasıyla alakası yok tabii ki(!). Bu gün alttan dersim maliyet muhasebesinin sınavı vardı, bir de sosyal medyada pazarlama raporumun teslimi. Pazartesiden beri boşum. Maliyete tek gün ayırdım, kalan gü...