Ana içeriğe atla

Serzeniş

Baştan söyleyeyim, Nazan Hoca'yı çok seviyorum ve başarısına zekasına saygım sonsuz. keşke onun gibi olabilsem.
konumuza gelelim.
Bizim İİBF için facebook sayfası açıldı birkaç gün önce. bugünkü haber peryönle yapılan bişey meleği anlaşması. ben söleyeyim ne olduğunu; hoca yalakalarının kayırılmasının, istihdam edilmesinin resmileştirilmesi. artık tak ettiği için öylece yazıyorum.
peryön tek kelimeyle balon. arkadaş ayak üstü bulduğum slogan sebebiyle beni seminere çağırdılar. çok havalı. yüzde bir milyon ihtimalle dernek başkanı benim tesettürlü olduğumu bilse asla ve asla çağırmazdı. tepekule salonu çok büyük değil ama ağzına kadar doluydu o seminerde. ben de mutluyum tabi bir salon dolusu ik yöneticisi, ben kıytırık ama balon bi şi başarmışım ordayım, bağlantılar kurabilir, belki iş bulurum falan diyorum,heycanlıyım, mutluyum. o zamanlar daha umutluyum tabi, idealist genç mezunum ya. ne oldu biliyor musunuz? hiç. neredeyse kimse yüzüme bakmadı. salonda benden başka başörtülü yoktu zaten. evrim kuran sloganıma iltifat etmiş falan, puff. kendisinin bir çok düşüncesini sevmesemde başarısına saygı duyarım.neyse, o yüzden peryön balon. helyum üflüyorsanız içerdesiniz. ama helyumdan başka bir gazı balona almıyorlar. beni almadılar, vizyonları yetmedi kusura bakmasınlar.
hoca yalakası mevzusu var bir de. okul birincisi falan olmanıza gerek yok. biraz iyi olun, sivrilin, hocam hocam diye koşun, hocanın doğum gününde çiçek falan alın, tamam stajlar falan garanti. şahit olmasam söylemicem ama öyle. çok karakterli hocalarımız da var tabi kimsenin hakkını yemem.
geçen gün bi şey oldu çok ağrıma gitti. bi hocamız bi söz vermişti bana, sınıfın ortasında 70 kişi şahit belki de, ben de o söze güvenerek geçtiğimiz günlerde bir girişimde bulundum ama duvara tosladım. neyse geçti. sorun yok.
şimdi soruyorum ey ahali, benim suçum neydi? ben niye köreldim? ben niye bankacı oldum? nerde pazarlama tutkum? madem hayat buydu, derslerde niye anlatılmadı?
rica ediyorum böyle gereksiz göstermelik işbirlikleriyle göz boyamayın, kandırmayın öğrencileri. coca cola toyota falan kollarını açmış bizi bekliyor sanmasınlar. anlatın, ideolojik hamleler kazanıyor dışarda, anlatın torpil yoksa hiç olmayı, anlatın inandığı gibi yaşayanın dışlandığını. anlatın Allah aşkına. o derneğe üye ol o kursa git onu yap bunu yap şansın artar yalanlarından vazgeçin. bırakın körler sağırlar birbirini ağırlar ayaklarını. ben tahammül edemiyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Unvan Delisi

Başlık unvan delisi çünkü durumun en net ifadesi bu. Twitter hesabında herkes CEO. İşin ilginci gerçekten bir şeyler yapanların, küçük ya da büyük kendi işini başarıyla yürütenlerin tevazusu. Kurucu kelimesi bile yok çoğunda. Peki hiç kimseyken hatta çabalamazken kendine unvan yakıştırmak niye? Ben bunu gerçekten anlayamıyorum. 1. sınıftan, mezun olana kadar Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisini sayısal olmayan her derste neredeyse gördük, görmediysek değindik. 5 kategoride olan bu ihtiyaçlar tamamlandıkça bir üst seviyedeki ihtiyacı tatmin etme arayışına girmek olarak açıklayabilirim kendimce. 1. Fizyolojik gereksinimler (nefes, besin, su, cinsellik, uyku, denge, boşaltım) 2. Güvenlik gereksinimi (vücut, iş, kaynak, etik, aile, sağlık, mülkiyet güvenliği) 3. Ait olma, sevgi, sevecenlik gereksinimi (arkadaşlık, aile, cinsel yakınlık) 4. Saygınlık gereksinimi (kendine saygı, güven, başarı, diğerlerinin saygısı, başkalarına saygı) 5. Kendini gerçekleştirme gereksinimi (erd

Hatırımda

Bir güzelfikirle korona günlerinde karşınızdayım. Ben ağustosun ortasından beri evde olduğumdan karantina benim hayatımda bir değişiklik yapmadı. Yoksa bol bol okuyup yazmak için yeni fikirler için ve daha bir çok şey için mükemmel bir fırsat şu karantina. Ama yine de keşke her şey eskisi gibi olsa da fırsat bulamasak bu saydıklarıma. İnşallah o günler geri gelecek.. Dönelim fikrime. Aylar oldu fikrim bana geleli gerçi, her neyse.  Ben aradım taradım bulamadım bir online anı defteri uygulaması. Memono var ama sadece Apple cihzlardan bağlanılıyor. Yani android koca bir boşluk. iPhone ile olan bağlarımı koparınca ipade indirmek durumunda kaldım uygulamayı ama ipadde resimler olmuyor, ve yazı yazmak bana daha zor geliyor. Sonuç olarak memono öylece duruyor.  Peki bence ne olmalı; *Mail adresi ile uygulamadan ve tarayıcıdan bağlanılabilir bir uygulama erişim kolaylığı sağlar. Cihaz değişimde veri kaybı yaşanmamış olur.  *30 yaş altını hedefliyorum. *Gençler, bu uygulama ile k

2. El Alışveriş Üzerinden Farkındalık

Covid-19'un hayatımıza girmesiyle başlayan karantina süreci, çoğumuz için bir farkındalık dönemi haline geldi. Aslında ikinci bir ayakkabıya ihtiyacımız olmadığını bir an için bile olsa düşünmedik mi? Tabi bu böyle sürmeyecek. Pandemi bittikten sonra tüketim alışkanlıklarımıza geri dönmekle kalmayıp, bir süre markaların satış rakamlarında ciddi artışlar olacağı öngörülüyor. Viyana’da açıldığı gün Louis Vuitton mağazasının önündeki kuyruk, Hermes’in tek mağazasıyla Çin’de şimdiye kadarki en yüksek satış rakamına ulaşması da varsayımları doğrular nitelikte. Tüm bu tüketim çılgınlığı içinde büyüyen bir diğer pazar; 2. el ürün satış siteleri. Biraz hafızanızı zorlarsanız çocukluğumuzdaki Amerikan filmlerinden ‘garaj satışı’ olarak adlandırılan sahneleri hatırlarsınız. Ülkemizde ikinci el alışveriş fikrinin ev ve arabanın dışına çıkması ise uzun zaman sürdü. Şimdi genel bir bakış atalım; son verilere göre mobil telefon abone sayısı 83 milyon civarında. Z kuşağı ise 15 milyon kişil